اندر احوالات منی و حاجیان

من اصلا می خواستم هیچی ننویسم از حادثه منی..راستشو بخواین روز اول گفتم حقشونه..... بعد از حادثه ی فرودگاه و جرثقیل بی خود کردن رفتن. بعد همه جا نوشتن که اینا پول ماست که می ره گلوله می شه روی زن و بچه ی مردم توی یمن!!! اه مردم یمن حاجیا رو گرفته که مردن. 

ولی جدا بعد از دیدن این حادثه دیده هایی که توصیف می کردند صحنه رو...به این نتیجه رسیدم ادم واقعا به مرگ هیچ ادمی راضی نیست اونم به این شکل خیلی فجیع که دو ساعت جون دادن .  این همه تبلیغ ضد عرب و ضد ال سعود مسخره است. اگه شما می بینید اینقدر ال سعود با شما بده..یه ویزا بهتون نداده..پس چرا هر سال کلی ادم رو توی عمره و تمتع می فرستید مکه جز این نیست ک برای اقایون تجارت سودآوریه؟ 

و اولین تقصیر و مهم ترین تقصیر در واقع مال حکومت ال سعود نیست..اینها برای پوشش دادن اشتباهات خود ماست. اصلی ترین دلیلش رئیسای کاروانهای ایرانیه .

دو حالت بعد از عرفه برای رفتن به رمی جمرات وجود داره. یعنی اعتقادات متفاوته. یکی اینکه بعد از عرفه تا اذان ظهر وقت سنگ زدن داری. دیگه اینکه بعد از عرفه تا غروب افتاب وقت داری این رو رئیس کاروان باید بگه و جلوی مردم رو تا جایی که می تونه بگیره و حوالی ساعت 3 اینا ببرتشون که کمی خلوت تره. حالت اول رو بیشتر کسانی انجام می دن که مذهبی دو اتیشه..ولی اونایی که مردم عادی هستند و خیلی تعصبی ندارند می تونند بعد از ناهار برند که خلوته تره!! رئیس کاروان نمی تونه همه رو کنترل کنه و جلوی همه رو بگیره...ولی توضیح همین موضوع می تونست جلوی کشته شدن خیلی ها رو بگیره. این اون چیزیه که اصلا گفته نمی شه و همه دارن به نوعی مخفیش می کنند که بی کفایتی و اشتباهات خودمون مخفی بمونه . چرا میزان کشته های ما با افریقا باید اینقدر زیاد باشه؟ مال بعضی کشورها کمتر باشه؟! این اتفاقیه یعنی ؟؟؟ قضا و قدره؟ اجلشون رسیده؟

نه عزیزم. این یعنی یه چیزی سرجاش نبوده و نیست و نخواهد بود. اگه هر سال این اتفاق هم بی افته ایران باز هم همینقدر کشته می ده!!

- اندر حال ما خوبیم و کمی شلوغ و کمی پر مشغله.....شما حالتون چطوره؟


نظرات 3 + ارسال نظر
عاصی دوشنبه 13 مهر 1394 ساعت 15:35

خب منکه دیدگاهم شبیه توئه و همین نظر رو دارم
بعد اینکه تعداد ما و آفریقاییا بیشتر بود خب زائرامونم بیشتره دیگه نه؟!
ولی فیلم هایی که من دیدم میگه یه ترس و بدوی گری زیادی باعث شد اینجوری بشه
نمیدونم
فقط خوشحالم که تونستم مادر خودمو قانع کنم نره حج وگرنه احتمالا منم الآن داغدار بودم

اعصاب من دوشنبه 6 مهر 1394 ساعت 23:33 http://afkarenagofteh.blog.ir/

حج دستور خداستنرفتنش با حکم حاکم شرع امکان پذیره
قدیم الایام ها هم که مردم با پای پیاده میرفتند حج تو راه خیلیا می مردند احتملا
ولی چون دستور خدا بوده اینا میرفتند
وگرنه کسی دیوانه شده که بیخودی این همه راه رو بکوبه و بره وسط بیابون
بعضیا وسط این اتفاقات تو تلگرام شلوغ کردن
ولی از بی تدبیری مسئولین ما و اون عربای زبون نفهم هیج شکی نباس به خرج داد
مانم خوبیم!

یکی از مهم ترین تفاوت شیعه و سنی مقوله تفکر و تدبره. در جایی که شما جان و مال و ناموست در خطر باشه ..شما می تونی انتخاب کنی بری یا نری و این حق انتخاب با خود شماست نه حاکم شرع.حاکم شرع حکم کلی فقط صادر می کنه. نه فردی! ولی در مکتب سنی حاکم شرع جای شما فکر می کنه و تصمیم میگیره.
در واجب ترین احکام دین هم استثنا قرار داده شده. مثل خوردن گوشت مردار وسط بیابون وقتی گشنه ای و داری میمیری..اونجا بهت حلال می شه. این هم همین حالته. وقتی مستطیع می شی پول و انرژی داری حج بهت واجبه. ولی وقتی که امکان کشته شدنت هست و ممکنه نتونی خودتو نجات بدی می تونی نری!
من خودم ادمی رو می شناسم که 40 بار حج واجب رفته!!!!

سهیلا دوشنبه 6 مهر 1394 ساعت 23:07 http://nanehadi.blogsky.com

ممتون .ما هم خوبیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد