سانز آو سرندیپ

داشتم امریکاز گات تلنت می دیدم..(به جان مادرم نیمه نهایی هم تموم شده ...فقط مسابقه نهایی مونده) بعد یه گروهی موسیقی سیاه پوست اومد روی صحنه اسمشون بودسانز آو سرندیپ..خواننده گروه توضیح داد که اسم این گروه رو از یه افسانه  سه شاهزاده ی فارسی گرفته !!! بعد من توی کف موضوع بودم که یعنی چی ؟! مگه داریم همچنین چیزی؟  خلاصه رفتم سرچ کردم دیدم بعله یکی از داستانهای فولکور ایرانیه مال مثلا هزاران سال پیش..که توی شاهنامه فردوسی و هفت گنج نظامی هم بهش اشاره شده و منبع اصلیش از قصه های هزار و یک شبه....مربوط به دوره پادشاهی بهرام گور در زمان ساسانیانه!

ماجراش اینجوریه که یه پادشاهی سه تا پسر داشته....بعد تگران تعلیم و تربیت این سه تا پسر بوده و خلاصه برای اینا معلم می گیره و با خرد و علم اینا تربیتشون می کنه..ولی هنوز به صلاحیت این یه تا پسر شک داشته....خلاصه یه روز این سه تا رو صدا می زنه و می گه من میخ وام از حکومت دست بکشم شما یکیتون باید جای من پادشاه بشید...اون سه تا پسرم قبول نمی کنن و می گن شما بیشتر از ما شایسته پادشاهی هستید..پادشاهم عصبانی می شه و هر سه رو تبعید می کنه....  بعد توی راهشون به یه شهری می رسن و یه تاجری میاد ازشون می پرسه که شما شتر منو ندیدن توی جاده؟ این سه تا می گن توی مسیری که ما اومدیم شتری رد شده بود که هم.لنگ بود و کور بود و یه طرفش عسل بود یه طرفش کره یه زن حامله هم سوارش بود. تاجره وقتی می بینه اینقدر دقیق ادرس می دن...می گه شماها پس دزدینش و اینا رو می بره پیش حاکم شهر....

بقیه اشو برید خودتون بخونید....به این داستان شتر گمشده هم می گن

بچه ها من واسه خودم خیلی ناراحت شدم که چرا داستان فولکور ایرانی رو نمی دونستم ؟ جالب اینکه کلمه سرندیپ اصلا یه واژه فارسیه. یادتون کارتون سرندیپتی؟

سرندیپ کلا معنای خوشبختی می ده...

خلاصه که خیلی باحال بود یه گروه موسیقی سیاه پوست توی امریکا ...توی پر بیننده ترین برنامه آمریکا...میان اسم یه افسانه ی ایرانی رو برای گروهشون می ذارن...و علنا در موردش توضیح می دن....

- خب من برم به کارام برسم

نظرات 2 + ارسال نظر
khorshid جمعه 26 تیر 1394 ساعت 20:35 http://http://gal-sol.blogfa.com

...آروم،،،آروم،،،عید سعید فطر داره دانلود میشه
████████████▒ 99/5%
ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺍ؛
ﯾﮏ ﺫﻫﻦ ﺁﺭﺍﻡ...
ﯾﮏ ﺗﻦ ﺳﺎﻟﻢ...
ﯾﮏ ﺧﯿﺎﻝ ﺭﺍﺣﺖ....
ﯾﮏ ﺭﻭﺯﻗﺸﻨﮓ...
ﯾﮏ ﺧﺒﺮ ﺧﻮﺵ...ﯾﮏ ﺧﻮﺷﯽ ﺍﺯ ﺗﻪ ﺩﻝ...
ﻧﺼﯿﺐ عزیزاﻧﻢ
ﮐﻦ،،،ﺁﻣﯿﻦ

khorshid جمعه 26 تیر 1394 ساعت 11:39 http://gal-sol.blogfa.com/

یعنی بزنم خفت کنم با این ادرس دادنت به جای بلوگ اسکای نوشته بودی بلاگ اسلای

ههاهاااهااا ...خب دستم خورده بود....:))) ببخشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد