پیغمبران عصر جدید

اصلا نمی رسم چیزی بنویسم.

دوست دارم از خیلی چیزا حرف بزنم. یکیش که خیلی ازارم داده این چند وقت ادمهای مستجاب الدعوه است و احساسم اینه که قبلا هم ازشون گفتم. ولی خوب چاردیواری اختیاریه کلا !حدود یه ماه پیش با یه ادمی مواجه شدم. خففففففففففن !!!
این اقا شروع کرد از کربلا رفتنش گفتن که مادرشو برده بود کربلا و بعد سر راه می خواسته بره دستشویی و وسط بیابون به یه باقی می رسه و داخل باغ می ره دستشویی خیلی تمیز و بعد یه پیرمرد فارسی!! زبان بهش چایی عربی می ده !!! بعد بر می گرده سمت اتوبوس و به راننده می گه من اینجا رفته بودم باغ ...و دستشویی و ملت می گن تا شعاع 50 کیلومتری این بیابون هیچ باغی وجود نداره.

اصن می خوام بگم این سبک ادمها یک تیپ شخصیتی هستند. ادمهایی که فکر می کنند دعاشون مستجاب می شه و بنده مقرب الهی هستن و از همه مهم تر اگر بلایی سر کسی میاد به خاطر دعا و اه دل این موجودات مظلومه...

اصن باور کن من هر چی سعی می کنم یه تفاوتی بین این سبک ادمها و پیامبران اوللول عظم ؟! اولوالعظم پیدا کنم نمی تونم.

مثلا این اقای مورد مثال ما شباهت عجیبی به ابراهیم نبی داره. خوب به اونم آتیش گلستان شده و با یه گلستان و باغی مواجه بوده...یا اونایی که خیال می کنن مثلا بر اثر دعای اونا پای طرف شکسته یا به بیماری ای گرفتار شده یا به مشکلی برخورد کرده...اینا هم شبیه اون دسته از پیغمبرانی هستند که از خداوند طلب عذاب برای قوم خود می کردند..مثلا تو یه چی تو مایه های هود حساب کن.... یا یه مدل هستن اینا سالی صد بار مشد و کربلا و مکه می رن و فکر می کنن طلبیده می شن...یعنی تقرب دارند که صد بار سر از زیارتگاه ها در میارن...

حالا دوست دارم چند تا نکته بگم:

اولا معیار تقرب به درگاه الهی اینا نیست عزیزم...

دوما تو اگر فکر می کنی مقرب ..برگزیذه یا خاص هستی...و این حس در تو وجود داره و خودت رو به لحاظ معنوی برتر می بینی...اصلا مسلمان به حساب نمیای.

سوما: اگر کراماتی داری و اون رو به زبان اوردی ... صد در صد توهمه..نه کرامات..وگرنه هیچ عارفی کرامات خودشو جار نمی زنه.

چهارما: چه بسا کسی که تا حالا زیارت نرفته باشه ولی صاحب عملی باشه که  نزد درگاه الهی جایگاه خیلی بالاتری داشته باشه....و از زیارتهای تو خیلی اجرش بیشتر باشه.

پ.ن این سوراخ دعا بدجوری گم و گور شده ها....

مخاطب: سهیلای عزیزم چند بار اومدم کامنت بذارم خطای کد امنیتی می ده. اگر خواستی می تونی ادرس این وبلاگ رو بدی. مشکلی نداره. :)

نظرات 1 + ارسال نظر
سهیلا جمعه 22 خرداد 1394 ساعت 19:25 http://nanehadi.blogsky.com

ممنون نیرای عزیز،خیلی سخته هر دفه آدرس تایپ کنم.آدم مستجاب الدعوه هم خودش نمیاد جار بزنه.اگه زد بدون یه ریگی به کفششه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد